Ansatte

Catrine Thorstensen

Rektor
Catrine er rektor og daglig leder. Hun er utdannet ved Kunsthøgskolen i Oslo, og har lang erfaring fra egen billedkunstpraksis, samt fra undervisning og skoleadministrasjon.

Silje Rønneberg Hogstad

Undervisningsinspektør
Silje har bakgrunn som billedkunstner, journalist, skribent og kritiker, og er utdannet ved Kunsthøgskolen i Oslo. Hun har deltatt på en rekke utstillinger og prosjekter, blant annet som del av kunstnergruppen Institutt for farge. Silje underviser også i foto, tekst og tegneserie.

Tone Hagen

Faglærer tegning
Tone tok hovedfag ved Statens Håndverks- og Kunstindustriskole i 1985 og har blant annet stilt ut på Galleri Svae i Gjøvik, Akershus Kunstnersenter og Bærum Kunsthall, og deltatt på en rekke kollektivutstillinger. Hun har lang pedagogisk erfaring i visuelle fag.

Tore Lyngseth

Faglærer form
Tore underviser i tredimensjonal form og installasjon. Han er utdannet ved Statens Håndverks- og kunstindustriskole, Statens Kunstakademi og St. Martins College i London, og har stilt ut på Trafo kunsthall og Sørlandets kunstmuseum. Tore har undervist på Statens Kunstakademi og på andre kunstfagskoler.

Ola Jonsrud

Faglærer grafikk
Ola er utdannet ved Kunsthøgskolen i Oslo og fikk sin MFA i grafikk i 2011. Han ble innkjøpt av Nasjonalmuseet allerede samme år. Ola har blant annet stilt ut på Norske Grafikere og deltatt på flere gruppeutstillinger, som utstillingen Avtrykk. Tresnitt fra fem århundrer på Nasjonalgalleriet i 2016.

Hanne L. Nielsen

Faglærer farge og maleri
Hanne er utdannet ved Statens Kunstakademi i Oslo og har også undervisningserfaring fra samme sted. Hanne har hatt utstillinger ved blant annet. Kunstbanken Hedmark kunstsenter og Kunstnerforbundet, og hennes arbeider er innkjøpt av Norsk kulturråd og Nasjonalmuseet.